الأربعاء، 11 فبراير 2009

الفول بيقول ؟؟


الفول بيقول:
أنا ليك علي طول بس أنت تقول أنا عايز فول
تلاقيه في العز و في الأزمات من غيرطوابير من غير خناقات
من غير دنانير من غير دولارات
و عيالك و أنت و كله يبات متهني وراضي بنين و بنات
بس أنت تقول أنا عايز فول
الفول بيقول:
الفول ده صديق
و الفول ده برئ
و بيفتح جوه المعدة طريق
و يهد ضلوع جوه المفجوع
و يسد الجوع يمكن أسبوع
و يعدي و لو في متين مشروع
بس أنت تفكر في الموضوع و بسرعة تقول أنا عايز فول
الفول بيقول :
من غيري يا صاحبي حتعمل أه
حتقولي حفطر شاي و باتيه
و أتغدي كباب و أتعشي فليه
طب بكرة يا صاحبي حتعمل أه
طب بعده إزاي تتصرف فيه
ده الفول يستاهل حمد عليه
أدعيله يا شيخ رب يخليه
أدعيله يا شيخ رب يخليه

هناك 68 تعليقًا:

حياتي كلها لله يقول...

مبروك يا قمر ..
أه الحلاوة ده ..بجد رفعت راسي

مبروووووك
لي عزومة عندك علي فكرة

تحياتي
أختك الكبري و العظمي و المبجلة
سلمي

mohamed ghalia يقول...

مليون مبروك على المدونة
وحلو قوى الغزل الى فى الفول ده
دمتى فى سعادة يا يسر

بنوتة يقول...

السلام عليكم
أولا مبروك على المدونة
ثانيا الكلام جميل جدا جدا
ويبقى أجمل لو انتى ايللي كاتباه
ثالثا عارفة اول حاجة شدتنى في مدونتك ايه؟
اسمك.. أصله اسم أختى ونادر لما بلاقى حد اسمه زيها
مبروك مرة تانية وواضح انها هتبقى مدونة جميلة
سلام يا قمر

غير معرف يقول...

أنا كدة عايزة طبق فول ماشى




مدونة زى العسل بجد و إن شاء الله تبقى ملعلعة كدة

ألـــــــوان الحيــــــــاة يقول...

كميله خالث والله


شدى حيلك بقى عايزينك تبهرينا كمان

ghorBty يقول...

مبروك علينا المدونه الجميله ديه

بجد اول بوست هاايل جدا وعجبني

يسلم ايدك يا احلي توتي

منتظرين بقيت مواضيعك الحلوة

انا مش من الصغار بس بجد اتبسطت من البوست وهعملك دعايه ما حصلتش

غربتي

لجين أبو الدهب يقول...

الجميلة يسر ..

مدونتك جميلة ومبروك عليها ..

وجميلة قصيدتك على الفول ..

بس دى من تأليفك ..

ان شاء الله هابقى اطل دايما على مدونتك ..

ربنا يحفظك لماما وبابا يايسر ..

دينا حامد يقول...

اولا مبروك على المدونة
ويلا شدي حيلك علشان تنجحي بتفوقك ان شاء الله وتفرحينا كلنا


شكلك من محبي الفول لدرجة انك خليتي اول بوست ليكي غزل فيه
طالما بتحبيه كدة ليكي عليا كل يوم اجيب لك بربع جنية بحاله فول :d

تحياتي

دينا حامد يقول...

اه صح نسيت اقول لك
انا بعشششششق سبونج بوب
عجبني جدا شكل مدونتك


تحياتي

جنّي يقول...

السلام عليكم

مبروك يا توتي ..

هذا الشبل من ذاك الاسد ..طالعة للدكتورة سلمى ..

كلام جميل وكلام معقول وان خلص الفول انا مش مسؤول ..

سلام

TotY يقول...

السلام عليكم
حياتي كلها لله
انا بشكرك جدا يا سلمي على مافعلته لي من اجل هذه المدونة التي ساعتيني في فعلها واشكرك مرة ثانية
تحياتي يسر

TotY يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
أحمد سعيد بسيوني يقول...

حقيقي موضوع جميل جدا ورائع

مرح ولطيف وينم عن روح دعابة عالية

اهلا بك في عالم التدوين الواسع وبانتظار جديدك دائما

دمتم بخير سالمين

أحمد سعيد بسيوني يقول...

صحيح

اسمك جميل على فكرة

ودخل دماغي جدا

ومادام عجبني .. اذا هافكر اسميه لاحد بناتي -في المستقبل القريب- ان شاء الله

دمتم بود ويسر

خالد احمد محمود يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
خالد احمد محمود يقول...

يسر

مبروك حبيبتى

وأتشرف أن أخبرك بأن مدونتك أول مدونه صديقه لمدونتى

تاتاتاتا .....

وأكيد عالمك سيكون مثل الفراشات الجميله ...


زورينى هناك عندى لكى مفاجأه

وردة يقول...

مبروك يايسر علي مدونتك الجميلة
ربنا يباركلك
جميلة كلماتك ياقمر
بالتوفيق ان شاء الله
سلام

Ahmed يقول...

يارب يخليه يارب يخليه
هههههههههههه

بلوج جمييييييييييييييل جدا

mido يقول...

أنا عملت بوست عنك :))

dr_samarmar يقول...

مبرووك يا يسر :)

جوعتينى :D

TotY يقول...

السلام عليكم
mohamed ghalia
انا بشكر حضرتك جدا على تعليقك على مدونتي
تحياتى
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
بنوتة
انا بشكرك على تعايقك فى المدونة
تحياتى
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
انا بشكرك جدا لزيارتك مدونتي
تحياتي
يسر

غير معرف يقول...

انا محمد ابن خالك
وبالك مبروووووووووك على المدونه ديه وبجد احلى من بتاعت اختك وادعلى اعمل واحده زيها بس مش عن الفول ولكن عن البزلا

TotY يقول...

السلام عليكم

roody hanem
انا بشكر حضرتك لزيارتك مونتى
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
ghorbty
انا بشكر حضرتك جدا لتعليقك في مدونتي
تحياتي يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
لجين ابو الدهب
انا بشكر حضرتك جدا لدخولك مدونتي
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
دينا حامد
انا بشكر حضرتك جدا لدجولد مدونتي والتعليق فيهاانا كمان بحب سبونج بوب
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
جنى
انابشكر حضرتك لتعليق في مدونتي
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
احمد سعيد بسيوني
انابشكر حضرتك لتعليقك الجميل
انانفسي اطلع دكتورة زي حضرتك
وشكرالاعجاب حضرتك باسمي
تحياتي يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
khalidkhalid
انا بشكرحضرت لتعليقك على مدونتي
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
وردة
انا بشكر حضرتك لزيارت ك مدونتي
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
eng.ahmedaboel-ella
متشكرة اوي على تعليق حضرتك
تحياتي يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
mido
انا بشكر حضرتك يا عمو لتشجيع حضرتك
تحياتي يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
dr.samarmar
اتفضلي يا دكتورةالفول كتير
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
ان شاء الله تعمل مدونةجديدة
اتفقنا انا عملت عن الفول انت تعمل عن البازلاءماشى يا محمد
تحياتي
يسر

حسن حنفى يقول...

مبروك علي المدونه وان شاء الله تنوري التدوين علي طووووول

حياتي كلها لله يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
حياتى نغم يقول...

السلام عليكم / مدونة مباركة يا يسر والتدوينه حلوه أوى فعلاً مش ممكن نقدر نستغنى عن الفول :). دمت بخير .

TotY يقول...

السلام عليكم
حياتي نغم
شكرا لتعليقك الجميل
تحياتي يسر

promise is promise يقول...

والله العظيم
عثل
انتى بجد فرحه ليا لاتوصف
وكلامك عثل
مالوش حل
انتى بتكتبى احسن منى
ربنا يبارك فيكى يارب
وبشكر اختك على الفكره الجميله دى
سلمى بجد الف شكر ليكى ولكل العيله

promise is promise يقول...

توتى ياعثل
انا عملتلك توبيك ليكى
ممكن من فضلك تشوفيه
وتقولى رايك

ولكى منى كل الحب والفخر

TotY يقول...

السلام عليكم
الوعدالحق
انا بشكر حضرتك جدا على الدعاية دي بس انا مش اللى كاتبة موضوع الفول بيقول انا سمعته في المدرسة وحا فظته وانا بشكر حضرتك جدا على اهتمامك بيا
وانا عايزة ابعت الرسالة ديه برضه لميدو وجزاكم الله خيرا
تحباتي
يسر

مخبر قمل دولة يقول...

هي تحفة والله
بس انا ليه مش مقتنع ان اللي كاتب 11 سنة بس ؟

إيمان بنت الحرية يقول...

اولا مبروك المدونة
ثانيا
اول حاجة ليكى كدة
تبدايها بالفول
ليه بس؟؟ههههههه

ربنا يعينك يارب ويوفقك
ف عالم التدوين
ومستنين باقى المواضيع بس تكون من ايدك انتى
من مواهبك

Soul.o0o.Whisper يقول...

السلام عليكم و رحمة الله

هلا يا توتى

نورتى عالم التدوين يا قمر
و ايه البوستات الجامدة دى


بجد بوست رائع
ينم عن شخصية موهوبة

و ربنا ما يحرمنا من الفول ياستى
مع انى مش باحبه
و بيتعبنى
ههههههههههههههههههه






تحياتى يا جميل

rovy يقول...

مبروك يا توتى المدونه
ما شاء الله عليكى يا يسر
ربنا يبارك فيكى و يوفقك دايما حبيبتى

دمتى فى حفظ الله

SemSem يقول...

الف ملييييييييون مبرووووووووك

اولا على المدونة الجميلة دى
ثانيا على البوست الجميل اوى
ثالثا على وجود مدون جديد فى عالم التدوين وباذن الله هيكون مدون جامد اوى

تحياتى ليكى بكل ود

اقصوصه يقول...

فعلا يحيا الفول:)

غير معرف يقول...

زى العسل يايسر والله وياسلام على قصيدة الفول الرائعة ديه وعندك حق والله مفيش احلى من الفول وياترى المرة الجاية حتكتبى عن ايه؟؟؟ياريت عن الفلافل عشان بموت فيها اوى ويالا شدى حيلك عايزين نشوف مواضيع حلوة زيك كده وسلميلى على الانسة المبجلة سلمى وقللها تعبرنى وتتصل ولا هى نستنى خلاص اوعى تنسى ياتوتى

إشراقة أون لاين يقول...

ازيك يايسر ...أنا بصراحة أول مرة أشوف مدونة لبنت صغيرة السن زيك بس طبعا انتى أكبر مننا فى العقل والتفكير ...بسم الله ما شاء بداية فولية لمدونتك ..بس انا مش مصدق الحاجات دى موجودة فى المدرسة وبتحفظوها كمان ههههه ربنا يبارك فيكى وفى أختك أخوكى محمد شعير

TotY يقول...

السلام عليكم
مخبر قمل دولة
أنا سعيدة جدا بزيارة حضرتك لمدونتي
أنا قلت و الله قبل كده إن مش انا اللي كاتباه ..
أنا سمعته في المدرسة و حبيت أكتبة علي المدونة
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
ايمان بنت الحرية
انا سعيدة جدا لزيارتك مدونتي وهذا التعليق الجميل
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
soul.ooo.whisper
انا بشكر حضرتك لزيارتك مدونتي وهذا التعليق
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
rovy
انا فرحانة جدا لزيارتك مدونتي والتعليق الجميل ده
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
sem sem
انا بشكرك جدا على رايك على مدونتي وعلى التعليق الجميل
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
اقصوصة
انا بشكر حضرتك جدا على التعليق
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
غير معروف
شيماء
انا سلمى قالتلي انك شيماء وانامش حنساكي زي سلمى ان شاء الله وانا فرحانة اوي على التعليق
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
إشراقة أون لاين
أنا سعيدة جدا بالتعليق الجميل ده
و يارب أكون عند حسن ظن حضرتك
أنا سمعت النشيد ده في الإذاهةفي

المدرسة ..و عجبني جدا فقررت أقولهولكم
تحياتي
يسر

غير معرف يقول...

يا تحفة الكلام دة جبتى الكلام دة منان بس احب اقول ليكى الكلام دة حلو والفول بيقول الكلامدة حلو

TotY يقول...

السلام عليكم
ازيك يا رضوى
انا بشكرك لزيارتك مدونتي
تحياتي
يسر

محمد سمير يقول...

اولا احب اهنيكى على المدونة و اقولك مبروووووووووك

وبعدين انا عاوزك تعزمينى على طبق فول و الفلافل متنسيهاش اوك

محمد سمير يقول...

اولا احب اهنيكى على المدونة و اقولك مبروووووووووك

وبعدين انا عاوزك تعزمينى على طبق فول و الفلافل متنسيهاش اوك

Ahmed.Ramadan يقول...

حلوة قوي المدونة يا توتي مبروووك

غير معرف يقول...

انا بحيكى على هذه المدونه وبجد جميله وزى مكلمتى عن بوسى ياريت تتكلمى عن ميشو الى انتحرمن كل الى عملتوه فيه محمد ,احمد ,افنان,كريمه

متهوره بٌلطف يقول...

مبروك ياتوتي

ربنا يوفقك يائموره

تشرفت بزيارتي لك ..

وغود لك ومستعده ساعدك بتصميم

اي حاجه عايزااها ^ـــــ^

سبهللة يقول...

لو دة كلامك
ولو دة سنك
تبقى عبقرية
تسلم ايدك

غير معرف يقول...

مبرووووووووووووووووووووك يا يسر على المدووووووووونة العسل دية








صديقتيك ايمان