الجمعة، 27 فبراير 2009

بوسي


انا فكرت كتير اكتبلكم ايه فقررت اكتب عن اكتر حاجة بحبها وهى القطط .
انا كان عندي قطة اسمها بوسي كنت بحبها اكتر مما تتصورو هي كانت قطة سيامي هي بنت وكانت صغيرة وجميلة ولكنني كنت اتمنى اربيها حتى تكبر وفعلا حدث هذا فاعتنيت بها حتى كبرت وهى كانت صغيرة كنت اطعمها بيدي هذا لدرجة حبي لها لانني اعشق القطط .
انا كنت بنيمها بجانبي على السرير وكانت تلهو وتلعب معي كتير بالحبل ولكن كنت اخاف عليها من اخي الصغير عبدالرحمن لانه كان يجري ورائها في الشقة كلها وكان يمسك ذيلها ويعضها(لاتستغروا بشأن اخي ) بس للأسف بابا كان بيضايق منها لانها بتخربش اخي فقرر ابي اخذها الى المزرعة وهي كانت تأكل السمك فقط فكان في المزرعة سمك مسمم للفئران فاكلته وماتت وحين جائني الخبر كنت أول مرة أشعر بالحزن الشديد فبكيت عليها بكاء كتير جدا وتمنيت بعد ذلك ألا اشعربهذا الحزن مرة اخرى وتمنيت أن أحصل على قطة أخرى تعوضني عن فقدان بوسي ولكن بابا رفض بشدة لان بوسي تجربتنا الرابعة في عالم القطط فقرر أبي ان لا يدخل بيتنا قطط مرة اخرى لانه كان يحزن عليا كتير بعد فراق كل قطة فكنت اتعلق بهم كتير .
انتظروني في معلومات عن القطط .

هناك 22 تعليقًا:

mido يقول...

القطط السيامى جميلة فعلا و أنا بحب أعاكس القطط لحد دلوقتى :)!

مهندس / على درويش يقول...

السلام عليكم
أولا يشرفني أن أكون هنا في مدونتك الجميله

ثانيا القطط فعلا حيوان لطيف
وحزنك على القطه دا شئ طبيعي جدا



تقبلي مروري/

mohamed ghalia يقول...

أوك فى إنتظار مغامراتك مع القطط
دمتى بكل الود

غير معرف يقول...

الموضوع ماساوى جدا بس مش لدرجةان انتى تنيمى القطة فى سريرك بس حب القطط شى جميل جدا

promise is promise يقول...

السلام عليكم
ازيك يا يسر عامله ايه؟

اولا انتى فكرتينى وانا صغيره كنت زيك كده مرتبطه بمعزه هههههههه زى رشيده كده وماتت وكنت زعللانه عليها قوى

وانتى لما زعلتى على القطه ده حاجه كويسه خالص تبين انك انسانه رقيقه جدا

تقبلى مرورى
والسلام ختام

Soul.o0o.Whisper يقول...

هلا بالجميل


ماتزعليش نفسك

باباكى خايف عليكى

كمان القطط ممكن تجيب امراض

عشان كدا باباكى منعها عنك


لكن ممكن تسلى نفسك بالصور

و انك تعرفى عنها اكتر و اكتر


أكيد هيفيدك

و منتظرين معلوماتك عن القطط




ياللا سلام

TotY يقول...

السلام عليكم
mido
انا بحب القطط السيامي وكل انواع القطط كمان وشكرا لمتابعت حضرتك مدونتي
تحياتي
يسر

بنوتة يقول...

السلام عليكم
معلش على فكرة تربية القطط في البيت بيولد امراض
انا معاكى طبعا ان القطط السيامى حلوة قوى وكان نفسى زيك بابا يجيبلو واحدة
بس لما صحبتى تعبت بسببها سكت ورجعت في كلامى
على العموم احنا في انتظار المعلومات
سلام

TotY يقول...

السلام عليكم
مهندس / علي درويش
انا اللي تشرفت بزيارة حضرتك مدونتي
الصغيرة وفعلا القطط حيوان جميل جدا
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
mohamed ghalia
ان شاء الله قريبا
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
غير معروف
شكرا لزيارتك مونتي وفعلا دة شيء ماساوي لانني احبها كثيرا
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
الوعد الحق
انا بشكر حضرتك جدا على هذا التعليق الجميل
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
soul.ooo.whisper
انا كل يوم بفتح النت وجيب صور قطط بس انا بشوف قطط جميلة جدا وبتغاظ اوي
عشان نفسي في قطة
تحياتي
يسر

TotY يقول...

السلام عليكم
بنوتة
انا بشكر حضرتك على هذه النصيحة
تحياتي
يسر

محمد سمير يقول...

القطط مخلوقات جميلة جدا و لطيفة

و عيزين نعرف المعلومات الفظيعه بقى عن القطط يلا ورينا المواهب

و بالمناسبة طريقة كتابتك جميلة و انا اتنبأ ان مدونتك تكون من احسن المدونات

TotY يقول...

السلام عليكم
محمد سمير
اولا انا سعيدة اوي لزيارت حضرتك مدونتي

ثانيا القطط حيوان جميل جدا وانا بحبهم اوي

ثالثا شكرا على هذا التعليق الجميل وان شاء الله عما قريب سوف اكتب معلومات عن القطط

تحياتي
يسر

غير معرف يقول...

السلام عليكم يسر

--------------------
وكان يمسك ذيلها ويعضها(لاتستغروا بشأن اخي )
-----------------

ايه اللى عبده بيعمله ده ... اكل لحوم القطط ههههههههههه
ربنا يحفظه يارب وخليه

وبالنسبة للحيوانات
فكلنا واحنا صغيرين كنا كده

افتكر كان زمان جابوا اضحية تقريبا جدى وبعدين كان حلو اوى وابيض وجميل وعلشان كنت بحب العب معاه وكنت باجرى فى الجنينة معاه واول لما "يمأمأ"اللى هو صوت الجدى يعنى

انزل جرى من فوق واقعد اشربه واكله
وصلت انهم سموه باسم الدلع بتاعى "طبعا ما ينفعش اقوله هنا :)"

الى ان جاء يوم العيد وبصيت وانا مش فاهم حاجة
لقيتهم بقى جم خدوا الجدى وبسرعة قاموا جايين دبحوه والدم يطرطرش فى كل مكان وانا مش فاهم ايه اللى بيحصل حواليا قعدت بقى اعيط واجرى فى البيت زى المجنون ومش مصدق انهم موتوا ال...

شفتى كنت هاغلط واقول الاسم ينفع كده يا توتى

المه رحت بقى وقعدوا يهدوا فيا وجات جدتى بقى الله يرحمها وقعدت تفهمنى بالراحة

ويارب ما نجيلكيش فى قطة ميتة تانى لانه بجد بيبقى موقف يزعل اوى اوى

فى امان الله

حياتي كلها لله يقول...

السلام عليكم
معلش يا قمر متزعليش
أكيد بابا بيعمل كده لمصلحتك
و أنت عارفة كده ...صح

إشراقة أون لاين يقول...

سهلة إن شاء الله يايسر وإن شاء الله ربنا يعوضك أحسن منها وأطيب منها

Special Designer يقول...

سلام عليكم ورحمة الله

أولا يا يسر
برافو عليكي بجد مبسوط أوي بيكي
مدونتك جميلة أوي أوي

عارفة بقى
أنا برضو بموت في القطط
بس كمان بحب الكلاب جدا جدا بس طبعا مينفعش يدخلوا البيت

كان مرة عندنا كلب حراسة في المصنع
يااااااااه
قصصي معاه كتير أوي
وكنت بحبه زي حبك لبوسي
وحد من برة رماله لحمة مسممة برضه

زعلت طبعا
بس قولت الحمد لله
------------------

على فكرة أنا اتبسط منك لما قولتي بابا مرضاش يجيبلك قطة تانية عشان هو بيزعل عليكِ بعد كل قطة
عجبني انك فكرتي في تصرف بابا وعرفتي مشاعره نحيتك

وأكيد انت حترضي انه ميجيبش قطط عشان أنت مش بتحبي بابا يحزن

يارب يحفظك يا يسر
Special Designer

Special Designer يقول...

سؤال تاني معلش انتي كاتبة الموضوع ده قبل ما تروحي المدرسة ولا إيه ؟؟
ولا مروحتيش اليوم ده

(^_^)

Special Designer

sa يقول...

ازيك يا يسر ؟

انتى بجد اسلوب كتابتك حلو اوى
وبجد كملى على طول ف التدوين

واوعى تقفلى المدونة
متابعة معاكى اكيد

منى